Welkom op de Outsole-website (vanaf nu “Outsole” genoemd). Wij hechten veel waarde aan onze service aan jou als sneakerliefhebber. Om er zeker van te zijn dat je verwachtingen overeenkomen met wat wij kunnen bieden, vragen wij je om alsjeblieft de algemene voorwaarden van Outsole goed te lezen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke transactie via of afgeleid van Outsole (vanaf nu “Overeenkomst” genoemd). Wanneer je gebruik maakt van Outsole betekent dit dat je de algemene voorwaarden accepteert en gebonden bent aan deze Overeenkomst. Wanneer je niet akkoord gaat met deze algemene voorwaarden, maak dan alsjeblieft geen gebruik van Outsole.

Artikel 1 – Wijzigingen

Wij behouden ons het recht om deze Overeenkomst te updaten en wijzigen op elk mogelijk tijdstip zonder voortijdige aankondiging. Daarom vinden wij het belangrijk dat je de Overeenkomst opnieuw leest bij elke keer dat je gebruik maakt van Outsole. Wanneer wij veranderingen doorvoeren op dit beleid, worden deze hier kenbaar gemaakt.

Artikel 2 – Transacties

Wanneer je een bestelling bij ons plaatst, houd er dan rekening mee dat je verplicht bent om de betaling te voldoen. Wij behouden ons het recht om bestellingen van jou te weigeren. Wij kunnen, wanneer wij dat nodig achten, hoeveelheden bestelde artikelen weigeren of limiteren, per persoon, per huishouden, per organisatie, per land of per bestelling. Deze restricties kunnen ook gelden voor toekomstige bestellingen afkomstig van hetzelfde account, dezelfde creditcard en/of hetzelfde factuur- en/of ontvangstadres. Wij behouden ons tevens het recht om bestellingen te weigeren of limiteren van in onze ogen ongeautoriseerde verkopers of distributeurs. Wanneer wij het nodig achten een bestelling te weigeren word je voortijdig gecontacteerd via jouw emailadres dat je hebt vrijgegeven bij het plaatsen van de bestelling.

Artikel 3 – Artikelen

Alle door ons aangeboden artikelen op Outsole worden in hun compleetheid en in goed vertrouwen verkocht. De door ons aangeboden sneakers zijn gegarandeerd authentiek en worden verzonden in originele verpakking, tenzij expliciet anders is vermeld. De weergegeven prijzen zijn inclusief BTW conform de margeregeling, exclusief verzendkosten en eventuele transactiekosten. Onze BTW is conform de margeregeling van collector’s artikelen en tweedehands goederen tenzij expliciet anders is vermeld. Per product zijn afbeeldingen en beschrijvingen aanwezig; wat je ziet is wat u krijgt. Houd er rekening mee dat in sneakers voor foto’s vaak vulling of een schoenenspanner wordt gebruikt, waardoor de vorm van het artikel kan afwijken van de foto’s. Daarnaast wordt er vaak een flitser en belichting gebruikt, waardoor de kleuren anders kunnen uitkomen op foto’s dan dat deze in de realiteit zijn. Alle sneakers zijn collector’s artikelen en initieel bedoeld voor display; niet om te dragen. Draagbaarheid van sneakers garanderen wij nadrukkelijk niet. Het dragen van artikelen is op jouw eigen risico. Wanneer je vragen hebt over de conditie van een specifiek artikel, neem dan contact met ons op.

Artikel 4 – Beschikbaarheid

Alle artikelen op Outsole worden aangeboden zolang de voorraad strekt. Wanneer een besteld artikel tijdelijk of definitief uit voorraad is, informeren wij je zo snel mogelijk en kan je alsnog beslissen een deel van, dan wel je volledige bestelling te annuleren of te wijzigen. Outsole kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die zou kunnen voortkomen uit het tijdelijk/definitief niet voorradig zijn van een artikel.

Artikel 5 – Betalingsmethoden

Wij accepteren drie betalingsmethoden: (1) Banktransactie. Je maakt het totaalbedrag van jouw bestelling direct overmaken naar onze bankrekening. Na het plaatsen van je bestelling kunnen wij jou om een screenshot of foto als bewijs van de transactie vragen. Je bestelling wordt verzonden zodra wij de volledige betaling op onze rekening hebben ontvangen. (2) iDEAL: Voor Nederlandse klanten is het mogelijk om af te rekenen via iDEAL. (3) PayPal: Direct of via je creditcard betalen vanuit je PayPal-rekening. Outsole verrekent voor deze betalingsmethode 4% van het totaalbedrag van je bestelling extra om de PayPal-kosten te dekken. Wanneer jouw PayPal gekoppeld is aan een creditcard moet je eventueel creditcardkosten betalen. Wanneer het door Outsole ontvangen bedrag ontoereikend is, zal je per e-mail worden verzocht om het resterende bedrag over te maken.

Artikel 6 – Transport

Je bestelling wordt verzonden nadat wij de volledige betaling hebben ontvangen. Bestelling waarbij voor een verzendmethode met track & trace code worden gestuurd, worden te allen tijde ‘aangetekend’ verzonden. Kies je voor bezorging zonder track & trace code, dan kunnen wij de bezorging niet opvolgen. Zorg ervoor dat jouw adres correct wordt ingevuld bij het plaatsen van jouw bestelling. Wij zijn niet verantwoordelijk voor bestellingen die niet kunnen worden bezorgd door een foutief adres. Let op, wij zijn ook niet verantwoordelijk voor schade veroorzaakt aan sneakers tijdens verzending. Houd er rekening mee dat zolen en het leer van vintage sneakers kunnen beschadigen tijdens verzending. Uiteraard doen wij er alles aan om je bestelling zo veilig mogelijk te verpakken en verzenden. Een eventuele traceercode ontvang je automatisch per e-mail. Wij hebben geen invloed op de weergegeven traceerinformatie van PostNL. Wanneer je een andere bezorgdienst wenst dan PostNL, bijvoorbeeld DHL of UPS, dan zijn risico’s van deze bezorgdienst voor uw rekening.

Artikel 7 – Invoerbelasting

Wanneer jouw bestelling buiten de Europese Unie bezorgd moeten worden, dan is het mogelijk dat je te maken krijgt met invoerregelingen en/of belastingen gebonden aan het land van bestemming. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de hierdoor ontstane directe of indirecte kosten. Wij hebben geen zicht op de eventuele invoerregelingen en/of belastingen. Neem contact op met je lokale belastingdienst voor meer informatie over douane- en/of belastingregelingen.

Artikel 8 – Levering

Je bestelling wordt de eerstvolgende werkdag verstuurd en verwerkt door PostNL. PostNL werkt samen met verschillende partners in het buitenland. Bestellingen binnen Nederland ontvang je gemiddeld binnen 1 tot 5 werkdagen. Voor bestellingen met een land van bestemming buiten Nederland, geldt een gemiddelde levertijd van 10 werkdagen. Let op, je levering kan worden vertraagd door bezorgdienst. Pas wanneer een bestelling 20 werkdagen geen statusupdate heeft gehad, kunnen wij actie ondernemen. Wij hebben helaas geen invloed op eventuele vertragingen.

Artikel 9 – Retourneren 

Een aantal artikelen kan je retourneren, een aantal artikelen niet. Het herroepingsrecht is van toepassing op onze veters, sleutelhangers, merchandise en onderhoudsartikelen. Dit betekent dat je deze artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van je aankoop kan retourneren. Let op, onze bederfelijke sneakers vallen nadrukkelijk niet onder het herroepingsrecht. Deze sneakers zijn uniek in de beschreven conditie en zijn aangemerkt als bederfelijk, waardoor houdbaarheid en draagbaarheid niet gegarandeerd wordt. Om die reden zijn alle verkopen van sneakers definitief, ook wanneer bijvoorbeeld de maat anders uitvalt dan verwacht. Er wordt geen garantie gegeven op de conditie en het kunnen dragen van sneakers. Wanneer je andere artikelen dan sneakers wilt retourneren vragen wij je gebruik te maken van ons Retourformulier. Nadat we je artikelen retour hebben ontvangen, maken wij het door jou betaalde bedrag binnen 14 dagen over naar de rekening via waar is betaald. Om er zeker van te zijn dat we jouw artikelen daadwerkelijk retour ontvangen, adviseren wij te allen tijde gebruik te maken van een traceercode. De verzendkosten van het retourneren zijn voor je eigen rekening.

Artikel 10 – Condities
Wij vinden het belangrijk dat je een juist beeld hebt van de conditie van onze sneakers. Deze sneakers zijn uniek in hun conditie en zijn aangemerkt als bederfelijk. Alle sneakers zijn tweedehands en zullen ondanks eventuele nieuwstaat gebruikerssporen bevatten. Wij garanderen draagbaarheid van sneakers daarom in geen enkel geval. Wij adviseren sneakers voor display te gebruiken. Er kunnen namelijk scheurtjes in de zool zitten of de lijm kan zijn uitgedroogd. Ook kunnen er verborgen gebruikssporen in een schoen zitten, die in het verleden gerepareerd zijn. Hiervoor zijn wij niet verantwoordelijk. Houd er alstublieft rekening mee dat ook de originele artikelverpakking gebruikssporen heeft. Voor zover voor ons mogelijk is, wordt de conditie van artikelen weergegeven op de bijbehorende afbeeldingen en in de gerelateerde beschrijvingen. Wanneer wij op voorhand kunnen vertellen dat een sneaker absoluut niet draagbaar is, wordt dit nadrukkelijk gecommuniceerd. Helaas kunnen we dit niet altijd voorspellen. Twijfel je over de conditie van een sneaker, neem dan contact met ons op. Het is daarom niet mogelijk om de condities van artikelen achteraf te bediscussiëren.

Artikel 11 – Privacy

Je kan Outsole bezoeken zonder persoonlijke gegevens te hoeven verstrekken. Wanneer je onze formulieren gebruikt of een bestelling plaatst hebben we persoonlijke informatie van je nodig. Deze informatie behandelen wij als strikt privé en vertrouwelijk en deze zal niet verkocht worden of gedeeld worden met andere partijen. Uitzondering hierop is wanneer we te goeder trouw van mening zijn dat openbaarmaking van dergelijke informatie noodzakelijk is om te voldoen aan toepasselijke wetgeving, regelgeving, juridische procedures of een uitvoerbaar verzoek vanuit de overheid. Wij gebruiken gegevens die je zelf verstrekt uitsluitend om jouw bestelprocedure zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen.

Artikel 12 – Aansprakelijkheid
Outsole is enkel aansprakelijk wanneer wij duidelijke nalatigheid begaan of onzorgvuldig handelen jegens onze klanten. Ondanks dat de inhoud van Outsole met uiterste zorg is samengesteld, zijn wij niet verantwoordelijk voor onjuistheden, onvolledigheden of eventuele directe en/of indirecte gevolgen op basis van de informatie op Outsole.

Wissen Toepassen (1)
Outsole
4.9
powered by Google
  • Geen producten in je winkelmand.